Högskolestiftelsen 30 år – vi firade tillsammans med Marcus Wallenberg

Onsdagen den 20 oktober 2021 firades 30-årsjubileum vid Wasa Teater i Vasa.
Vi tackar alla deltagare för ett mycket lyckat jubileum!

Festprogram

13:30 – 14:45 Prof. Xiao Lan Curdt-Christiansen
Prof. of Applied Linguistics in Education, Dep. of Education, University of Bath, UK
Senior Research Fellow #1 of Högskolestiftelsen Research Fellowship Programme in Education

Theme: Family Language Policy: Does it Matter?

Xiao Lan Curdt-Christiansen

15:15 Välkomsthälsning: styrelseordf. Ulrica Karp, Stadens hälsning: fullmäktigeordf. Joakim Strand, Åbo Akademis hälsning: rektor Moira von Wright
15:40 – 16:50 In Conversation With Marcus Wallenberg
Tema: Samverkan mellan högskolesektorn och näringslivet ur ett nordiskt perspektiv.

I konversationen med Marcus Wallenberg deltar industrirådet Martin Granholm, riksdagsledamot Joakim Strand, entreprenören Rune Westergård och styrelseordförande Ulrica Karp.
Moderator: Jens Berg

Marcus Wallenberg
Chair of the Board of Directors of SEB

Marcus Wallenberg är även styrelseordförande för Saab AB, FAM AB, Patricia Industries och styrelsemedlem i Investor AB, AstraZeneca Plc, EQT AB och Knut och Alice Wallenbergs Stiftelse samt medlem i många internationella organ.

Eventuella uppvaktningar kan göras med en inbetalning till konto: FI54 4970 1052 0416 76, märke ”Högskolestiftelsen 30 år”. Tillstånd för penninginsamling RA/2020/1631.